דלתות פנים מזכוכית – האם זה בטיחותי?

מעוניינים בהתקנת דלתות פנים מזכוכית בבית או במשרד, ורוצים לדעת האם זה בטיחותי ומומלץ? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נבין כל מה שחשוב לדעת על דלתות פנים מזכוכית. כולל מתי כדאי לבחור בדלתות אלו, האם זה בטיחותי, האם זה עדיף על דלתות עץ, ומה דורשת התחזוקה של דלתות אלו.

מתי נבחר בדלתות זכוכית

ראשית, כדאי שנבין מתי בכלל כדאי להשתמש בדלתות מזכוכית. אז התשובה היא, שלדלתות זכוכית יש שימושים רבים. לדוגמא, דלתות למרפסת או לחצר, דלתות אינטרקום, חלונות ראווה, דלתות לכניסה או יציאה מבתי עסק או ממקומות ציבוריים אחרים, מקלחונים – בכל המקרים הללו נשתמש בדלתות זכוכית.
בנוסף, יש הבוחרים לשלב דלתות פנים מזכוכית בכניסה לחדרי ילדים או לחדרים אחרים בבית, כמו הסלון או המטבח. וזאת מכיוון שדלתות הזכוכית מאפשרות גם פרטיות (במיוחד אם בוחרים בדלתות זכוכית שאינן שקופות), וגם אטימות לרעש. ובנוסף, הן תורמות לעיצוב מרשים, נעים ומפואר – בין אם מדובר בבית או במשרד שלכם.

בחירת הדלתות כבר בשלב הבנייה או השיפוץ

במידה ואתם בונים או משפצים את הבית (או את בית העסק), ומעוניינים בדלתות פנים מזכוכית – אז חשוב מאוד שתבחרו את אופי הדלתות כבר בשלב עיצוב וקביעת השלד. הסיבה לכך היא שאת המשקופים נהוג להתקין מיד עם סיום השלד, כך שניתן יהיה לבטן את המשקוף בזמן הבנייה. ואת התקנת הדלת עצמה מבצעים רק בשלב סיום בניית או שיפוץ הבית (או המבנה) וצביעתו. כך שאם לא יצרתם משקופים מתאימים בשלב ההתחלתי, לא בטוח שתוכלו להתקין את דלתות הזכוכית, ולעיתים יהיה צורך בביצוע התאמות בשלד ובביצוע שינויים במשקופים. מה שכמובן יעכב את מועד סיום השיפוץ, וכנראה גם יגדיל את ההוצאות על כך. ולכן, כל עוד זה אפשרי, כדאי מאוד לבחור את סוג וגודל הדלתות שאתם מעוניינים בהן, כבר בשלבי הבנייה או השיפוץ.

דלתות פנים מעץ לעומת דלתות פנים מזכוכית

אם אתם בשלבי בחירת דלתות הפנים לבית, אולי יצא לכם להתלבט בין בחירה בדלתות פנים מעץ לבחירה בדלתות פנים מזכוכית. מדובר בשני סוגי דלתות הפנים הפופולאריים ביותר, כך שמדובר בהתלבטות נפוצה. ולכן, כדאי שנדון, לפחות בקצרה, ביתרונות ובחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

מבחינת העיצוב – אין ספק שדלתות פנים מזכוכית הן בעלות יתרונות רבים על פני דלתות פנים מעץ. וזאת מכיוון שדלתות זכוכית מגיעות ביותר צורות ועיצובים אפשריים – בין אם מדובר בדלת חלקה, בדלת מחומשת, בדלת זכוכית המשלבת חומרי גלם נוספים, או בדלת מעוצבת ומקושטת. ובכל מצב, דלת זכוכית תמיד תורמת רבות למראה מעוצב, מודרני ומרשים יותר בבית או במשרד. וזאת לעומת דלתות העץ, שאמנם יכולות להגיע בצבעים ובעיצובים שונים, אך לרוב הן נחשבות לפחות דקורטיביות מאשר דלתות זכוכית, ובדרך כלל היצע האפשרויות העיצוביות שלהן קטן ומצומצם יותר.

ומבחינת העמידות – גם הפעם, דלתות הזכוכית הן ה"מנצחות". הן חזקות יותר, עמידות יותר בפני תנאים שונים, ומתאימות במיוחד בתור דלתות למרפסת או לגינה. ולמרות שנהוג לחשוב שדלתות אלו שבירות יחסית – ההפך הוא הנכון, ומדובר למעשה בדלתות עמידות במיוחד, שלא נהרסות עם השנים ושלא נשברות בעקבות שימוש אינטנסיבי. וזאת בשונה מדלתות העץ, שעלולות להיפגם די מהר, במיוחד אם מדובר בדלתות מעץ סנדוויץ' או סיבית (ולא מעץ מלא).

לסיכום, אין ספק שגם דלתות עץ וגם דלתות זכוכית מתאימות בתור דלתות פנים. כאשר אפשר בהחלט להבין מדוע רבים בוחרים לאחרונה בדלתות פנים מזכוכית.

דלתות מזכוכית – האם זה בטיחותי?

כעת, נעבור לשאלה שמעניינת את רוב האנשים ששוקלים להתקין דלתות פנים מזכוכית. והיא, האם דלתות זכוכית הן בטיחותיות? אז התשובה היא חד משמעית כן. נכון שאנו נוהגים לחשוב על זכוכית בתור דבר שביר, בטח לעומת דלתות מעץ. אבל, בפועל, בימינו זה כבר ממש לא המצב בנוגע לדלתות זכוכית. באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות של ימינו, כל אחד מאתנו יכול ליהנות מדלתות זכוכית עמידות, יציבות, ובטיחותיות – שממש לא נשברות בקלות.

אופי השימוש בדלתות זכוכית

אופי השימוש בדלתות זכוכית דומה לאופי השימוש בכל דלת אחרת. כלומר, חשוב לבצע ניקוי של הדלת אחת לכמה זמן, כדי לשמור על יופייה. כדי לנקות דלת זכוכית אפשר להשתמש במטליות, הספוגות במים עם חומר ניקוי לדלתות זכוכית. לרוב, רצוי להימנע מניקוי עם סקוץ' מחוספס – שעשוי ליצור שריטות על גבי הזכוכית. ובהקשר זה כדאי לציין גם שעדיף לבחור מראש בדלתות פנים מזכוכית שעמידה ככל האפשר לשריטות ולמכות – וזאת כדי ליהנות מהדלתות באופן מקסימלי.

המגזין שלנו

5 דברים שחשוב לדעת לפני רכישת דלתות פנים

דלת ממד מעוצבת – האם זה אפשרי?

דלתות פנים מזכוכית – האם זה בטיחותי?

דלתות פנים מומלצות בשנת 2022

4 טיפים לפני רכישת דלת פנים מעוצבת

5 דברים שחשוב לדעת לפני רכישת דלתות פנים

מעצבים או משפצים את הבית, ומחפשים מידע על בחירת דלתות פנים? רוצים לדעת איך לבחור דלתות לבית בצורה נכונה וחכמה, כך שהדלתות יתאימו לכם…

דלתות פנים מומלצות בשנת 2022

משפצים את הבית ומעוניינים ברכישת דלתות פנים חדשות, אך לא בטוחים מאיפה להתחיל? רוצים לדעת מה כדאי לבדוק לפני שקונים דלתות לבית, כדי שתהיו…

4 טיפים לפני רכישת דלת פנים מעוצבת

משפצים את הבית, ומתעניינים ברכישת דלתות פנים מעוצבות? ובכן, אם כך, ודאי כבר שמתם לב לכך שמדובר במשימה שהיא לא כל כך פשוטה כפי…

5 דברים שחשוב לדעת לפני רכישת דלתות פנים

דלת ממד מעוצבת – האם זה אפשרי?

דלתות פנים מזכוכית – האם זה בטיחותי?

דילוג לתוכן