דלת ממד מעוצבת – האם זה אפשרי?

נמאס לכם מהדלת הכבדה והמאסיבית של הממ"ד בביתכם, ואתם מעוניינים להחליפה בדלת מעוצבת? רוצים לדעת האם זה אפשרי להתקין דלת ממד מעוצבת, ורוצים לדעת מה זה דורש? הגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר זה נבין כל מה שחשוב לדעת על התקנת דלתות מעוצבות לממ"ד.

למה שנרצה דלת מעוצבת לממד

ובכן, דלתות הבטיחות בממ"ד עשויות מפלדה והן כבדות ומאסיביות. הסיבה לכך ברורה – הן צריכות להיות עמידות לפגיעות של טילים. ואין ספק שדלת שצריכה להיות עמידה לנפילת טילים, אמורה להיות כבדה ומאסיבית במיוחד, כדי שתוכל להיות עמידה בפני כל פגיעה. הבעיה שלעיתים הכובד והגודל של הדלת יכולים להקשות על ההתנהלות הנוחה בבית. דלתות אלו קשות לפתיחה ולסגירה, הן כבדות מאוד, והן מעלות את הסיכון לסגירה כואבת ומסוכנת על האצבעות. בנוסף, דלתות אלו פעמים רבות מכערות את עיצוב הבית, מכיוון שהן כל כך גדולות, מאסיביות ומעוצבות באופן בנאלי במיוחד. כך שאם אתם גרים עם ילדים, מתקשים בהתנהלות עם דלת הממ"ד, או פשוט שונאים את העיצוב שלה – ודאי חשבתם להחליף את דלת הממ"ד בדלת אחרת, רגילה ומעוצבת.

מה הבעיה בהחלפת דלת הממ"ד

כעת, אחרי שהבנו מה גורם לאנשים לרצות להחליף את דלת הממ"ד, כדאי שנבין למה זה לא כדאי. אז הסיבה העיקרית לא להחליף את דלת הממ"ד, היא כמובן מכיוון שזה מסכן את החיים שלכם. אם החלפתם את דלת הממ"ד בדלת מעוצבת רגילה, אתם חושפים את עצמכם לסכנה הרבה יותר גבוהה. הרי הדלת הרגילה שהחלפתם אליה לא מגינה עליכם בממ"ד כמו שעושה זאת הדלת הייעודית. כך שאחרי שמבינים שמדובר בסכנת חיים, אפשר בקלות להבין למה לא כדאי להחליף את דלת הממ"ד המקורית והייעודית של חדר זה.

אז מה עושים? האם בכל זאת אפשר להתקין דלת ממד מעוצבת?

אז אם אתם רוצים בכל זאת לשפר את עיצוב הבית – ודאי תרצו לשמוע מה ניתן לעשות בנושא. וכנראה תשמחו לשמוע שאפשר לשפר רבות את עיצוב הבית, באמצעות פתרון מהיר ופשוט במיוחד. והפתרון הזה הוא התקנת דלתות פנים לממד, שבדרך כלל יהיו עשויות מעץ. דלת הממד הדקורטיבית היא זו שתהיה חשופה וגלויה מחוץ לממ"ד. כך שדלת הפלדה המאסיבית המקורית לא תהיה נראית לעין, ומה שיראו זה בעצם את הדלת המעוצבת שהתקנתם. פתרון זה מעולה ומתאים במיוחד למי שלא מרוצה מעיצוב דלת הבטיחות בממ"ד, ולמי שמעוניין בדלת ממד מעוצבת, מבלי לוותר על הדלת המקורית שמגנה על החיים שלנו כשאנחנו נמצאים בממ"ד בשעת מלחמה. ואכן, אפשר למצוא אנשים רבים שבוחרים בהתקנת דלתות פנים מעוצבות לממ"ד, בנוסף על דלת הבטיחות של הממ"ד.

כדי להתקין את דלת הפנים הנוספת בממ"ד – תצטרכו לבדוק אם יש לכם הכנה לדלתות פנים לממד. בדירות חדשות, מ-10 השנים האחרונות, לרוב יש הכנה לדלתות פנים לממ"ד. וזאת שכן התקן החדש לממ"דים בישראל דורש שיהיה מקום התקנה לדלת נוספת, בעקבות ההכרה בצורך בדלת פונקציונלית ומעוצבת עבור חדר זה. כך שמי שגר בדירות אלו יכול להתקין דלת פנים מעוצבת לממ"ד, על המשקוף שכבר קיים בממ"ד, שיש בו הכנה להתקנת דלת פנים נוספת. ואילו מי שגר בדירה שאין בה הכנה לדלת פנים לממ"ד, יצטרך להוסיף ולהתקין משקוף חדש בשביל דלת הפנים הנוספת. מה שכמובן יעלה מעט את המחיר של התקנת דלת הממ"ד המעוצבת.

התקנת דלת ממד מעוצבת מבלי לפגוע בבטיחות

אם החלטתם להתקין דלת פנימית לממ"ד אז כדאי שתדעו שיש כמה כללי בטיחות שאתם צריכים לעמוד בהם. לדוגמא, הדלת הייעודית המקורית צריכה להיפתח, להיסגר ולהינעל כראוי, גם לאחר הוספת הדלת הנוספת. ויש להקפיד שהפתח לא חסום על ידי חפצים מחוץ לממ"ד או בתוכו. 

בנוסף, כשמדובר בדלתות פנים – כדאי תמיד לבחור רק בחברה מובילה בתחום זה, כמונו בחברת טלדור. וזאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים שתקבלו דלתות איכותיות ויפות, שיאפשרו שימוש בטיחותי וארוך טווח, מבלי שהיופי או האיכות של הדלתות יהרסו אחרי כמה שנים של שימוש בהן.

המגזין שלנו

5 דברים שחשוב לדעת לפני רכישת דלתות פנים

דלת ממד מעוצבת – האם זה אפשרי?

דלתות פנים מזכוכית – האם זה בטיחותי?

דלתות פנים מומלצות בשנת 2022

4 טיפים לפני רכישת דלת פנים מעוצבת

5 דברים שחשוב לדעת לפני רכישת דלתות פנים

דלת ממד מעוצבת – האם זה אפשרי?

דלתות פנים מזכוכית – האם זה בטיחותי?

דילוג לתוכן